Добре дошли на мястото където, ако не вярвате в магията, то ние ще ви накараме да повярвате. Вече нищо няма да е такова каквото изглежда, защото ще приемeтe факта, че приказките са реалност и тук въображението е без финална права.
Всичко за Роу Плея
Страница 1 от 1
Всичко за Роу Плея
Понеже това е един интересен, но и сериозен форум, затова съм напълно убедена, че ни трябва такава тема.
Тук не сме се събрали десетгодишни, затова ще пишем цивилизовано и увлекателно РП. Постове по 4-5 реда наистина не се признават и не е желателно да пишете. Трябва да са поне 7. Ето и някои полезни съвети как да подобрите РПто си...
Много често става така,че когато човек се регистрира в някой форум няма никаква представа какво е Роу Плей.Това е превод от английски(Role Play Game),което означава ролева игра,или игра по роли.В този форум Роу Плея е по-различен,защото тук има определени редове за РП-то.Знам,че отначало на всички е трудно да пишат 10-редови постове,но за това е Роу Плей училището.Малко по-късно ще ви обясня и за него.РП-то може да бъде от двама души,та чак до десет.Хубаво е по Лично съобщение да се разберете кой кога ще пише,за да не става объркване.Например някой си пише поста,а през това време друг отговаря и целият смисъл на неговото РП се изгубва.Можете да пишете в трето и първо лице,но трябва да си изберете едно от двете.В първо лице изречението ще стане така: "Когато отворих вратата,за да изляза в двора,видях моята приятелка Кери.Тя четеше книга под дебела сянка.",а в трето лице ще стане така: "Когато Сара отвори вратата,за да излезе на двора,видя своята приятелка Кери.Тя четеше книга под дебела сянка."Вашо е решението как ще пишете,но трябва да си изберете едно от двете,защото иначе става много объркващо,а понякога дори РП-то изгубва смисъла си.Сега ще ви обясня по-подробно за всяко едно нещо.
Как да пишем хубав Роу Плей?
Сигурна съм,че всеки един нов "член" на роу плей игрите се пита този въпрос.Ами,всъщност това е много лесно,стига да знаеш някои иширетки.По-често потребителите създават героите си,които са подобни на тях.Представете си,че Вие сте този герой.Какво бихте правили?Как бихте се чувствали? Представете си всичко и така ще Ви е много по-лесно.Естествено,когато пристигнете не може веднага да отидете на забранените места или нещо подобно.Като за начало пишете в Общата стая как сте пристигнали с куфарите.Опишете обстановката,чувстава,които героят е изпитал,когато влязъл.След това се качете в спалнята,разтоварете багажите си.Намерете си легло.Опишете обстановката.Естествено,няма на всеки един пост да описвате обстановка.Само в първия Ви пост описвате времето навън,какво е вътре и други.Но по-нататък можете да описвате какво мисли Вашият герой,какво вижда.Когато вече сте писали как пристигате в общата стая,можете да излезете навън и да намерите приятели,с които да се забавлявате.Разходете се из двора.Посетете различните места от Хогуортс.Така постепенно с повече писане и упражнение в Роу Плей училището ще свикнете да пишете 10-редови постове,че е повече,без въобще да се замисляте.
За Роу Плей постовете
Във Вашите постове е хубаво да описвате повечко.Ако опишете обстановката в три реда,какво остава за излизането навън и действията?Всичко се крие в думите,които използвате.Измисляйте хубави и подходящи за случая прилагателни,но и не прекалявайте,защото както те красят текста,може да го загрозят в по-голямо количество.(например: Стефани излезе на дългата,красива,каменна,права пътечка.)Дори и да пишете дълги РП-та,те трябва да са написани с чувство.Но не,не се притеснявайте! Това става постепенно.Да не си помислите,че тъкмо когато се научите да пишете дълго РП трябва да започвате от начало? Ни най-малко! След като си представите добре картината,мястото,времето,опишете какво е то.Става много грубо,ако действията стават механично.
Например:
"Сара отиде в Голямата зала.Седна и започна да яде."
Това не е хубаво изречение,само по себе си,нали?Дори и изреченията имат смисъл,защото те създават увлекаталния текст.Всъщност,трябва да заинтригувате хората със своите Роу Плей постове,така че да им харесва,когато ги четат,че дори и да се опитват да пишат така.Ето един примерен пост:
"Портата на Голямата зала се отвори плавно.Сара все още се мъчеше да я отвори.Дърпаше я силно,защото крехкото й телце не можеше да я удържи.И все пак с малко повече усилия се справи,въпреки всичко.Както винаги,залата бе зашеметително красива.Искрици проблясваха от големите полилеи,светещи със свещички,отразяващи се навсякъде из прелестното помещение.Масата на първи курс бе претъпкана,защото бе дошло време за вечеря,и естествено всички отиваха там.Всъщност,Сара не чакаше с голямо нетърпение вечерята.Тя чакаше да свърши.Най обичаше разходките вечер около езерото,въпреки вечерния час,който бе малко след като учениците привършат с яденето.Точно заради това малката първокурсничка хапваше залък хляб,за да има време за разходка.Бързо като стрела се запъти към масата.Колкото по-бързо започнеше,толкова по-бързо щеше да свърши.Сипа си малко от винаги вкусната храна и започна бързо да яде.Другите ученици я гледаха странно.Тя им се усмихна изкуствено,след което със забързана крачка излезе от Кристалната зала."
Е,не е ли по-хубаво така,отколкото някакви механични движения?Ако желаете може да напишете,че чакате някой да дойде,за да се запознаете.Но това не означава да изпускате описания и изказване на чувства,по-подробно описване на движенията.
Друга много груба грешка са повторенията.Все пак е много неприятно навсякъде да пише "той"той"той" или някое от местоименията.Може освен с "тя" да заменяте името на героя си с фамилия,или "детето","ученичката","първокурсничката","учителят","преподавателят","жената","мъжът".
Освен това може да се съди и по външния вид.Например "чернокоска","къдрокоска" и т.н.
За правописните грешки
Да,всеки ги прави.Наистина.Но ако някой текст е пълен с правописни грешки,на човек няма да му е приятно да го чете.Ето главните граматически грешки,които се допускат:
Ако не сте сигурни как се пише някоя дума,по-хубаво я потърсете в речник,или по-лесното-напишете я в гугъл,а ако не е правилно ще ви излезе правилната.
Приятно изкарване в Хогуортс и успех с РП-тата
Тук не сме се събрали десетгодишни, затова ще пишем цивилизовано и увлекателно РП. Постове по 4-5 реда наистина не се признават и не е желателно да пишете. Трябва да са поне 7. Ето и някои полезни съвети как да подобрите РПто си...
Много често става така,че когато човек се регистрира в някой форум няма никаква представа какво е Роу Плей.Това е превод от английски(Role Play Game),което означава ролева игра,или игра по роли.В този форум Роу Плея е по-различен,защото тук има определени редове за РП-то.Знам,че отначало на всички е трудно да пишат 10-редови постове,но за това е Роу Плей училището.Малко по-късно ще ви обясня и за него.РП-то може да бъде от двама души,та чак до десет.Хубаво е по Лично съобщение да се разберете кой кога ще пише,за да не става объркване.Например някой си пише поста,а през това време друг отговаря и целият смисъл на неговото РП се изгубва.Можете да пишете в трето и първо лице,но трябва да си изберете едно от двете.В първо лице изречението ще стане така: "Когато отворих вратата,за да изляза в двора,видях моята приятелка Кери.Тя четеше книга под дебела сянка.",а в трето лице ще стане така: "Когато Сара отвори вратата,за да излезе на двора,видя своята приятелка Кери.Тя четеше книга под дебела сянка."Вашо е решението как ще пишете,но трябва да си изберете едно от двете,защото иначе става много объркващо,а понякога дори РП-то изгубва смисъла си.Сега ще ви обясня по-подробно за всяко едно нещо.
Как да пишем хубав Роу Плей?
Сигурна съм,че всеки един нов "член" на роу плей игрите се пита този въпрос.Ами,всъщност това е много лесно,стига да знаеш някои иширетки.По-често потребителите създават героите си,които са подобни на тях.Представете си,че Вие сте този герой.Какво бихте правили?Как бихте се чувствали? Представете си всичко и така ще Ви е много по-лесно.Естествено,когато пристигнете не може веднага да отидете на забранените места или нещо подобно.Като за начало пишете в Общата стая как сте пристигнали с куфарите.Опишете обстановката,чувстава,които героят е изпитал,когато влязъл.След това се качете в спалнята,разтоварете багажите си.Намерете си легло.Опишете обстановката.Естествено,няма на всеки един пост да описвате обстановка.Само в първия Ви пост описвате времето навън,какво е вътре и други.Но по-нататък можете да описвате какво мисли Вашият герой,какво вижда.Когато вече сте писали как пристигате в общата стая,можете да излезете навън и да намерите приятели,с които да се забавлявате.Разходете се из двора.Посетете различните места от Хогуортс.Така постепенно с повече писане и упражнение в Роу Плей училището ще свикнете да пишете 10-редови постове,че е повече,без въобще да се замисляте.
За Роу Плей постовете
Във Вашите постове е хубаво да описвате повечко.Ако опишете обстановката в три реда,какво остава за излизането навън и действията?Всичко се крие в думите,които използвате.Измисляйте хубави и подходящи за случая прилагателни,но и не прекалявайте,защото както те красят текста,може да го загрозят в по-голямо количество.(например: Стефани излезе на дългата,красива,каменна,права пътечка.)Дори и да пишете дълги РП-та,те трябва да са написани с чувство.Но не,не се притеснявайте! Това става постепенно.Да не си помислите,че тъкмо когато се научите да пишете дълго РП трябва да започвате от начало? Ни най-малко! След като си представите добре картината,мястото,времето,опишете какво е то.Става много грубо,ако действията стават механично.
Например:
"Сара отиде в Голямата зала.Седна и започна да яде."
Това не е хубаво изречение,само по себе си,нали?Дори и изреченията имат смисъл,защото те създават увлекаталния текст.Всъщност,трябва да заинтригувате хората със своите Роу Плей постове,така че да им харесва,когато ги четат,че дори и да се опитват да пишат така.Ето един примерен пост:
"Портата на Голямата зала се отвори плавно.Сара все още се мъчеше да я отвори.Дърпаше я силно,защото крехкото й телце не можеше да я удържи.И все пак с малко повече усилия се справи,въпреки всичко.Както винаги,залата бе зашеметително красива.Искрици проблясваха от големите полилеи,светещи със свещички,отразяващи се навсякъде из прелестното помещение.Масата на първи курс бе претъпкана,защото бе дошло време за вечеря,и естествено всички отиваха там.Всъщност,Сара не чакаше с голямо нетърпение вечерята.Тя чакаше да свърши.Най обичаше разходките вечер около езерото,въпреки вечерния час,който бе малко след като учениците привършат с яденето.Точно заради това малката първокурсничка хапваше залък хляб,за да има време за разходка.Бързо като стрела се запъти към масата.Колкото по-бързо започнеше,толкова по-бързо щеше да свърши.Сипа си малко от винаги вкусната храна и започна бързо да яде.Другите ученици я гледаха странно.Тя им се усмихна изкуствено,след което със забързана крачка излезе от Кристалната зала."
Е,не е ли по-хубаво така,отколкото някакви механични движения?Ако желаете може да напишете,че чакате някой да дойде,за да се запознаете.Но това не означава да изпускате описания и изказване на чувства,по-подробно описване на движенията.
Друга много груба грешка са повторенията.Все пак е много неприятно навсякъде да пише "той"той"той" или някое от местоименията.Може освен с "тя" да заменяте името на героя си с фамилия,или "детето","ученичката","първокурсничката","учителят","преподавателят","жената","мъжът".
Освен това може да се съди и по външния вид.Например "чернокоска","къдрокоска" и т.н.
За правописните грешки
Да,всеки ги прави.Наистина.Но ако някой текст е пълен с правописни грешки,на човек няма да му е приятно да го чете.Ето главните граматически грешки,които се допускат:
- Немога.Правилното е не мога."Не"-то винаги се пише отделно от глагола.Например: "не искам","не зная".Във всички други случаи се пише заедно "неразрешено","незаконно".
- По и най.След "по" и "най" невинаги се слага тиренце.Могат да се степенуват само прилагателни и наречия.Например: по-умен,най-високо...Много често срещана грешка е слагането на тиренце след "най" преди глагол.Това е грешно.Най обичам.Пише се без тиренце.Но ако е най-много обичам е с тире.
Ако не сте сигурни как се пише някоя дума,по-хубаво я потърсете в речник,или по-лесното-напишете я в гугъл,а ако не е правилно ще ви излезе правилната.
Приятно изкарване в Хогуортс и успех с РП-тата
Re: Всичко за Роу Плея
Правопис и Пунктуация!
Пунктуация на сложно изречение, препинателни знаци и системи от препинателни знаци и правила за употреба на препинателни знаци.
Пунктуация на сложно изречение, препинателни знаци и системи от препинателни знаци и правила за употреба на препинателни знаци.
1.Подчиненото изречение се отделя със запетая от главното изречение.
=> употреба на запетая:
Гостите дойдоха. Тържеството започна.
1.Тържеството започна, когато гостите дойдоха.
2.Когато гостите дойдоха, тържеството започна.
3.Славеите, които пееха край рекичката, усилиха своите трели.
Там, където няма любов, е тъжно.
Човек, който не чете, пропуска много възможности за познание.
2. Не винаги, когато имаме подчинено изречение пишем запетая.
[преди еднократно употребен съюз “да” и преди въпрос в сл. съст. изречение с подч. доп. изречение]
Той му каза да чете повече.
Усети как в стрцата им затрептя надежда.
Познай кой ще дойде на вечеря.
Ние не знаем дали ще бъде лесно.
Съюзи, които въвеждат подч. допълнително изречение:
че, да, дето, кой, кога, колко, какъвто, дали
Ако изречението започва с “да” или с въпрос, след под. изр., поставено в началото - пишем запетая след него:
Да поправят грешките си, искат всички.
Каквото ти отнеме минутата, няма да ти даде и вечността. (Шилер)
Сложносъставно с подчинено определително:
Започнах да уча за един курс, кйто все не се провеждаше.
Думите, които идват от сърце, винаги достигат до сърце.
Говорите така убедено за човека, когато все още не познавате.
Отидох в училището, където съм учила.
(кое или какво училище)
Мисълта, че ще загубя, не ми дава покой.
(каква мисъл)
съюзи: който, чиито, какъвто, що, дето, да, където и др.
3. Когато сюъза “да” въвежда подчинено опр. изр., пред него се пише запетая или стои до глагол.
Идеята, да се организира тържество, беше добра.
Мисълта, да се организира тържество, беше добра.
Мисълта, да напуснеш отбора веднага, не трябва да бъде първата, когато ти направя предложение.
=> Сложно съставно с подчинено обстоятелст. изречение.
Когато дойде пролетта, птиците ще се завърнат.
Там, където живеете, е вашето царство.
Трябва да мисля още малко, защото искам да съм точен.
съюзи: където, докъдето, докогато, откакто, когато, преди да, след като, както, без да, сякаш, защото, тъй като, поради това, че; при условие, че; въпреки, че;
Съществуват и гр. сл. съюзи: колкото, така ...., както; така .... ,че; колкото ...., толкова;
Аз познавам гората така, че никога не бих се изгубил.
Аз познавам гората, така че никога не бих се изгубил.
4. Не се пше запетая пред подч. изр. въведено със съюзна дума или съюз (където, докъдето) ако непосредствено след нея стои:
уточняващо наречие: само, чак, едва, именно, точно, дори, тъкмо, даже;
отр. частица НЕ;
Виждам го тъкмо когато започна да се усмихва.
Тръгваме сег не защото бързаме.
Проверявам именно защото се съмнявам.
Огънят ги събра чак когато изгряха звездите, макар че и те не се виждаха лесно. Виждах лицата им не защото бяха осветени, а защото сияеха от радостта.
Той прехвърляше в мисълта си своите най-интимни мисли, диреше отговори, да опровергае и отхвърли нейните думи.
5. Когато “да” е равно по значение на “за да” се пише запетaя.
Дори когато съм с много приятели, се чувствам самотна.
Срещнахме се още когато бяхме деца.
Спрях пред къщата, прозорците, на която подсказваха, че в нея отдавна никой не живее.
Астрономията измества астрологията именно когато геометрическото пространство заема мястото на митическото и магическото.
Това, което човекът действително е търсил, било неговото собствено отражение и устройството на неговия собствен човешки универсум.
Дали ще работим над собственото си развитие или ще пълним джобовете на големите производители, дали ще се превърнем в безчуствени хора, които само ядат, спят и купуват, или ще се осъзнаем на време, изборът е наш.
Запетая при (ограждаща) обособени части
=> при обособени определения
Лиричните и горестни послания на поета въздействат силно.
Посланията на поета, лирични и горестни, въздействат силно.
Дългите ѝ къдрави коси се спуснаха по раменете и.
Косите ѝ, дълги и къдрави, се спуснаха по раменете и.
6. Обособ. опр. винаги се отделя от същест., които поясняват със запетая.
Посланията на поета, които бяха лирични и горестни...
Лирическият глас, жадуващ за един друг свят, често е скръбен.
“но”, “и” - сложен съч. съюз
благодарение на zapiski.info.
Re: Всичко за Роу Плея
Променливо Я
Пишем я-в многосрични думи,когато ятовата гласна е под ударение и следва твърда сричка.
Пишем е,когато или не е под ударение,или следва мека сричка.
Пказатели за мека сричка са:
и или е.
Примери за променливо я:
голям-големи,бял-бели и други.
Преминаването на я в е се нарича ятов преглас.
благодарение на zapiski.info.
Re: Всичко за Роу Плея
Точка и запетая, двоеточие, многоточие, тире, кавички.
Точка и запетая
Използва се:1.В рамките на простото изречение, което съдържа разш. еднор. части, при които вече е използвана запетая. За отделяне на по-големи цялости.
Има всякакви студенти: отличници, тройкаджии, преследващи високи оценки за стипендии; но всички обичащи Алма Матер.
! В рамките на сл. изречение между отделните по-самосточтелни части независимо дали свързването е с безсъюни, съчинителни или съединителни.
Настане вечер, месец изгрее /
звезди обсипят свода небесен; /
гора зашуми, вятър повее - /
балканът пее хайдушка песен /
________________________________________________________________________
Двоеточие
Двоеточието е знак, след който следват уточнения на вече казано независимо дали са части от изречението или цяло изречение:
=> уточняваме, при изброяване, обикновено след дума, означаваща обобщаване;
На мегдана бяла излезли всички: мъже, жени, деца.
Той искаше да си отговори на няколко въпроса: кой ще извърши ремонта, какви средства ще вложи, в какъв срок сградата ще е завършена.
=> при изброяване без обобщаваща дума;
Отвън, дето водата се бие в яките каменни стълбове, той издялал от камък: лъв, орел, цветя, плодове.
=> при безсъюзни сложни съчинени изречения, когато втората част на изречението представлява следствие, резултат, пояснение на първата му част и основание;
А Божура си беше циганка и този изблик на нежност не искаше да иде току тъй: изпросваше си някоя стъклена гривна, някоя износена дреха.
Насам - натам: очите му все в жълтиците.
И казвам ти: няма време.
! Двоеточието замества съчинителния съюз.
От читалището дойдоха хора: търсеха пари.
________________________________________________________________________
Многоточие
Изразява недоизказана или прекъсната мисъл!=> в рамките на изречението, когато по емоционални или други психологически причини се налага пауза;
Значи ще се превърнем в отшелници, в аскети... в лицемери, които не виждат красотата на новия свят.
=> за означаване на пропусната част при цитиране в рамките на изречението като пропуснатата част се огражда в скоби;
Тези въпроси са несъщински въпроси, с които говорещият цели не да получи отговор (...отговорът на въпроса е общоизвестен).
=> “многозначително" многоточие - поставя се в края на изречението;
не, те няма да възкръснат,
никой не е възкръснал...
=> “предупреждаващо“ многоточие - пауза с експресивен характер и промяна в интонацията, чрез които се подчертава някакво несъответствие, контраст, израза след многоточието или предхождащия го израз, или контекст;
Награди за... безобидност.
________________________________________________________________________
Тире
Знак за по-силно интонационно отделяне синтактично и смислово на части от изречението.=> дефис - малко тире или съединително тире;
Пише се в заглавия и лозунги на мястото на:
- изпусната, но подразбираща се част;
Техниката - помощ на човека.
- в просто и сложно изречение се използва, са да обозначи изпуснатата част;
Той тисува портрети, а тя - пейзажи.
В първият случай, оскърбяващ честта и, във втория - възможностите и.
- с тире се въвежда обособено понятие;
Чувате ли как пищи една нощна птица - зловещо и сърцерадирателно.
- ако обособената част е разположена в средата на изречението се отделя в тирета;
Горската птичка - уплашена и засрамена - пръпна и отлетя.
Човекът има една друга стойност - моралната - и трябва да бъде оценена.
- след обобаваща дума, след което се разполагат конкретизиращи еднородни части;
Една въдичка. Такава - тънка, лъскава, от чиста стомана.
- за отделяне на вметн. изр. или част от изр. с цел те да бъдат логически изтъкнати.
Те - аз мисля тъй - нямат какво да правят тук.
Те, аз мисля тъй, няма какво да правят тук.
- между отделни изречения в състава на сложното, когато втората част допълва първата, или пък рязко и се противопоставя.
=> “пояснително“ тире;
И представете си - те млъкнаха.
Мислех - той ми е баща, ще ми помогне.
Обикновено е весел - освен когато има грижи.
Имал бил пари - платил си я.
- между две безсъюзно свързани прости изречения, когато второто от тях представлява резултат, следствие или основание на първото;
Настръхнали сте - не чувате какво говорите.
Ще кажеш - ще сбъркаш.
Необходимо беше да се действа - това беше безспорно.
________________________________________________________________________
Кавички
1.При названия на административно - делови обекти:Софийски университет “Св. Климент Охридски“
2.Улици, квартали, булеварди:
улица “Иван Вазов”, ж.к. “Люлин”, кв. “Изток”
3.Вестници, тв. канали, радио:
вестник “Труд”, операта “Тоска”, картината “Слънчогледи”
4.Търговски марки на стоки за бита:
пералня “Уърпуул”, маргарин “Калиакра”, шоколад “Милка”
5.При иронично или преносно употребени изрази:
Тя е истинска “звезда”.
Той “изгрява” на сцената съвсем млад.
Не се използват кавички:
1.При названия, които са буквени съкращения или комбинация от букви и цифри:
самолет ТУ 144
2.При имена на населени места, местности, реки, планини:
река Марица, връх Мусала
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите